U bent hier

Teamwerking

Een team is een beperkt aantal mensen (een groep van 4 tot pakweg 20 personen) die bij elkaar zijn gebracht om een gemeenschappelijk doel te bereiken. Ze staan in directe interactie met elkaar en zijn onderling afhankelijk om hun resultaten te halen. Ze zijn het in grote lijnen eens over de weg naar het doel. Maar om dat doel ook daadwerkelijk te bereiken, is meer nodig dan doel en visie.

Vele vzw’s vrezen soms voor uitstroom omwille van weinig promotiemogelijkheden. Het is van belang om het gesprek aan te gaan over taken, functies en verantwoordelijkheden en waar mogelijk te schuiven in taken. Ook de mogelijkheid van te wisselen tussen fysiek zwaardere en minder zwaardere jobs kan een antwoord bieden.

HR-info

  • Als je mensen samenbrengt om een gezamenlijk doel te bereiken, zijn ze daarom nog niet onmiddellijk een team. Bruce Tuckman...

Tools

Cases

Events

  • Nieuwe collega? Investeer er in!

    Leidinggevenden
    De sollicitatie- en aanwervingsprocedure van een nieuwe medewerker is vaak tot in de puntjes uitgewerkt. Toch wordt nadien soms...
  • 4-daagse Leiderschapstraject-startdag

    Leidinggevenden
    Leiderschapstraject: verhoog je persoonlijke effectiviteit Leidinggevenden zijn dé cultuurdragers van een organisatie. Het...
  • Waardering geven aan je team

    Leidinggevenden
    Waarderen betekent ‘naar waarde schatten’. En dat is voor ieder van ons verschillend. Het is belangrijk als leidinggevende om je...
  • Klantgericht denken en handelen

    Leidinggevenden
    Hoe krijg je jouw collega's en de hele organisatie klantgerichter? “Klant is koning!”, “Niet tevreden, geld terug”, “We hebben er...